ازمير سومين شهر بزرگ تركيه است كه در غرب اين كشور واقع شده. مطابق آمار سال 2019 اين شهر جمعيتي بالغ بر 4.3 ميليون نفر را در خود جاي داده است كه از اين نظر سومين شهر بزرگ تركيه بعد از استانبول و آنكارا محسوب مي شود. ازمير شهري بندري است و اقتصادي شكوفا بر پايه تجارت و صنعت دارد كه باعث شده اين شهر به يكي از شهر هاي مهم در اقتصاد تركيه بدل شود. ازمير در گذشته هاي دور با نام اسميرنا شناخته مي شده است و از شهر هاي مهم تمدن يونان بوده است. اين شهر در طول قرن ها جزئي از كشور هاي مختلف به شمار مي رفته است كه شامل پادشاهي ليدي، شاهنشاهي ايران، امپراتوري يونان، امپراتوري روم، امپراتوري عثماني و در نهايت تركيه امروزي مي شود. همين تاريخ پر فراز و نشيب سبب شده ازمير مملو از جاذبه هاي گردشگري تاريخي و فرهنگي باشد.

تاريخچه ازمير به حدود 3000 سال قبل از ميلاد مسيح برمي گردد. شهري كه حتي قبل از هيتي ها وجود داشت توسط يوني ها ، پارس ها ، رومي ها و عثماني ها اداره مي شد. در طول هزاره اول قبل از ميلاد ازمير ، كه در آن زمان به اسميرنا معروف بود ، به عنوان يكي از برجسته ترين شهرهاي فدراسيون ايوني شناخته مي شد. اعتقاد بر اين است كه هومر ، شاعر يوناني و نويسنده فرضيه ايلياد و اديسه در اين دوره در اينجا زندگي مي كرده است. پس از تصرف اين شهر توسط ليديان در حدود سال 600 قبل از ميلاد ، براي مدت 300 سال از بين رفت تا اينكه توسط الكساندر بزرگ در مكان جديدي در كوه پاگوس و اطراف آن (Kadifekale) بازسازي شد. حكومت بيزانس در قرن چهارم دنبال شد و تا زمان تسخير سلجوقيان در قرن يازدهم ادامه داشت. در سال 1415 ، ازمير تحت سلطنت مهمت چلبي بخشي از امپراتوري عثماني شد.

اجاره خانه در ازمير

جاذبه هاي گردشگري شهر ازمير

برج ساعت ازمير : از معروف ترين مكان هاي ازمير برج ساعت است. نام ديگر اين برج ساعت كولسي است كه در ميدان كوناك و در مركز شهر ازمير قرار دارد. برج ساعت ازمير در سال 1901 توسط يك معمار خوش ذوق فرانسوي ساخته شد. ارتفاع برج ساعت به 25 متر مي رسد.

شهر افه سوس : شهر افه سوس از بقاياي فرهنگ و تمدن يونان است كه در زمان يوناني ها از بزرگترين شهرهاي روم به شمار مي رفته است. اين شهر در شرق مديترانه قرار دارد كه معبد آرتميس در آن جاي گرفته است. كتابخانه سلسوس، غار هفت خوابه ها، تئاتر، كليساي مريم، خانه ي باكره، مسجد ايزابي، معبد هادريان و باسيليكاي جان از بخش هاي اين شهر تاريخي است.

آگورا : آگورا از جمله آثار باستاني ازمير است كه از بقاياي محافظت شده شهر اسميرنا به جا مانده است. آگورا يك موزه با فضاي باز است و در گذشته در يونان براي برپايي بازارها و مكاني براي تجمعات استفاده مي شده است.  قدمت اين منطقه باستاني به قرن 4 قبل از ميلاد مسيح بر مي گردد.

آيگاي : شهر آيگاي يا قلعه نمرود يكي ديگر از آثار باستاني شهر ازمير است. قدمت اين شهر به قرن سوم قبل از ميلاد مي رسد. اين قلعه در روزگاران گذشته جايگاه مقدس آپولون يا همان خداي روشنايي به شمار مي رفته است.

پرگامون : از آنجايي كه ازمير يك شهر تاريخي است، جاذبه هاي گردشگري با قدمت زيادي در خود جاي داده است. محراب پرگامون از جمله ديدني هاي ازمير است. اين شهر در گذشته پايتخت سلسله آتاليد در قرن سوم بوده است. محراب پرگامون به دليل ايوان سرپوشيده، مقبره ها، محراب كيبلي، ديوارهاي شهري و … به ثبت جهاني رسيده است.

اجاره خانه در ازمير

اجاره خانه در ازمير 

اجاره خانه در ازمير، يكي از گزينه هاي بسيار مناسب براي سكونت موقت در تركيه مي باشد. اين شهر مزيت هاي بيشماري دارد كه موجب مي شود، گردشگران، تاجران يا كساني كه تمايل به اجاره خانه در تركيه را دارند، اجاره خانه در شهر ازمير را مد نظر قرار دهند. شهر ازمير با وسعتي حدود 7340 كيلومتر مربع در غرب تركيه و در سواحل بي نظير درياي اژه قرار گرفته است. فاصله اين شهر تا استانبول از طريق اتومبيل شخصي هشت ساعت مي باشد؛ همچنين براي رفتن به پايتخت كشور تركيه همه روزه مي توان از قطار هاي شهر ازمير استفاده كرد. به اين ترتيب شما عزيزاني كه تمايل داريد از سكوت و آرامش يكي از شهرهاي تركيه بهره مند شويد و در عين حال به شهر هاي ديگر تركيه مانند: استانبول و آنكارا، نزديك باشيد؛ سكونت در شهر ازمير پيشنهاد بسيار مطلوبي خواهد بود. شهر ازمير علاوه بر اينكه شهري آرام و مملو از سكوت و آرامش است، شهري تجاري، تاريخي و توريستي نيز محسوب مي شود. در واقع اجاره خانه در اين شهر مي تواند سليقه هاي متفاوتي را در بر بگيرد.

در سالهاي اخير در ازمير تركيه  آپارتمان سازي رشد چشمگيري داشته است. در مناطق برنوآ، آلسانجاك، كوناك و كارشياكا نيز اخيراً ساخت و ساز خوبي صورت گرفته است. اجاره بهاي خانه در محله هاي مختلف اين شهر متفاوت است و بستگي به دور بودن يا نزديك بودن به مركز شهر دارد. اجاره بهاي خانه در منطقه برنوآ براي يك آپارتمان يك خوابه چيزي حدود 1200 تا 1500 لير در ماه مي باشد. اجاره بهاي خانه در آلسانجاك  و كوناك نيز براي يك آپارتمان يك خوابه حدود 1300 لير است. كمترين اجاره بهاي مسكن در شهر ازمير اما در محله هاي مناسب مربوط به منطقه بوجا مي باشد كه حدود 700 لير در ماه مي باشد.

متوسط هزينه اجاره بهاي آپارتمان يك خوابه در مركز شهر ازمير ماهانه حدود 1600 لير مي باشد، در حالي كه هزينه اجاره بهاي آپارتمان يك خوابه در خارج از شهر ماهانه حدود 1030 لير مي باشد. همچنين اجاره بهاي يك آپارتمان سه خوابه در مركز شهر ماهانه 2630 لير بوده و اجاره بهاي چنين آپارتماني در خارج از شهر ماهانه حدود 1750 لير مي باشد.

اگر تصميم به اخذ اقامت تركيه از طريق خريد خانه در ازمير را داريد توصيه مي كنيم تا مقاله خريد خانه در ازمير را مطالعه فرماييد.