خريد اپارتمان در ازمير

براي شروع زندگي در منطقه اي جديد كه حتي پول رايج ان نيز با منطقه كنوني شما فرق دارد, شايد در ابتدا كمي دشوار باشد. زيرا كه شما حتي قيمت روزمرگي هاي خود را در ان منطقه نميدانيد. بنابراين تصميم داريم براي كساني كه قصد خريد اپارتمان در ازمير دارند هزينه هاي زندگي در اين شهر را برايشان اماده كنيم. در اين مطلب حتي قيمت لباس نيز مورد بررسي قرار گرفته است تا بتوانيد براورد درستي از قيمت ها در اين شهر داشته باشيد.

يشريش

هزينه هاي زندگي در ازمير چگونه است؟

ازمير يكي از شهرهاي بسيار زيبا و پهناور تركيه است كه هزينه زندگي در آن بسيار پايين مي باشد. امروزه به دليل شرايط ويژه ي كشور ما، روزبه روز به تعداد متقاضيان مهاجرت افزوده مي شود. تركيه نيز از جمله كشورهايي است كه به دليل ذائقه و فرهنگ مشابه مردمانش به ايرانيان، بسيار مورد علاقه ي ايرانيان است. عده ي زيادي تركيه را به دليل هزينه هاي پايين تر نسبت به بقيه ي كشورهاي اروپايي براي سفر يا مهاجرت انتخاب مي كنند. در اين ميان شهرهاي آنتاليا و استانبول شهرهايي هستند كه همواره بيش از بقيه مورد لطف و استقبال ايرانيان قرار گرفته اند. عده ي زيادي اين شهرها را براي گذراندن تعطيلات يا زندگي انتخاب مي كنند. جالب است بدانيد شهر ازمير كه امروز موضوع صحبت ماست، شهري ايده آل براي زندگي محسوب مي شود. هزينه هاي زندگي در ازمير بسيار مناسب و حتي از زندگي در پايتخت خودمان، تهران هم كمتر است. هم چنين، ازمير داراي ديدني هاي طبيعي و باستاني فراوان و مردمي مهمان نواز است كه در مجموع سفر به اين شهر را دلنشين تر مي كند

 

جغرافيا و اقليم ازمير

همانطور كه مي دانيد ازمير شهري با آب و هواي مديترانه اي با تابستان هاي آفتابي و گرم و زمستان هاي معتدل و باراني است. اين شهر پهناور ساحل باختري، با حدود 4 ميليون جمعيت، سومين شهر پرجمعيت تركيه و دومين شهر وسيع محدوده ي درياي اژه به شمار مي رود. ازمير داراي 30 منطقه و مساحت كلي ۷۳۴ هزار كيلومتر مربع مي باشد و ارتفاع متوسط آن از سطح دريا ۳۰ متر است. در واقع خريد اپارتمان در تركيه ميتواند شمارا در منطقه اي جديد وارد كند.

 

وضع اقتصادي ازمير

ازمير، از جمله شهرهايي است كه از هيچ نعمتي بي بهره نمانده است. اين شهر با زيبايي هاي فراوان طبيعي و منابع آب فراوان و خاك بارور و اقليمي بسيار مناسب براي كشاورزي است. طبيعي است كه چنين شهري مركز مهم و ويژه اي براي كشور خود باشد. به سبب اين موقعيت ممتاز اقليمي اين شهر نه تنها در صنعت و تجارت در كشور خود، بلكه در جهان پيشرو است و حرفي براي گفتن دارد.

 عكس

چرا ازمير را مرواريد درياي اژه مي خوانند؟

شهر ازمير به "چهره ي مدرن آناتولي" شهره است. اما اين مطلب به اين معني نيست كه اين شهر از تاريخي ضعيف برخوردار باشد. برعكس؛ ازمير در طي زمان، تنوعي از تمدن ها و دين هاي مختلف را به خود ديده است. اين شهر، با قدمتي به گستره ي 6500 سال پيش از ميلاد، ميزبان اقوام و ملل مختلف بوده است. با اين وجود اين همه سرزندگي و تكاپو و مهم تر از همه، فرهنگ غني مردم ازمير، از مقاومت بالاي اين شهر در برابر حوادثي كه در طي تاريخ بر آن گذشته است، حكايت مي كند. به سبب همين، قدمت تاريخي و فرهنگي شهر ازمير است كه آن را "مرواريد اژه" مي خوانند.

 

آب و هواي مطبوع

آب و هوا براي بسياري از افرادي كه به قصد سفر يا مهاجرت به جايي مي روند، اولويت اول است. تصور كنيد كه در جايي زندگي كنيد كه هوا به ندرت آفتابي يا برعكس به ندرت خنك و مطبوع باشد يا هر روز درگير ترافيك و آلودگي باشيد. اين موضوعات براي فردي كه قصد دارد مكاني براي زندگي پيدا كند حياتي است. خبر خوش اينكه اگر قصد زندگي در ازمير را داشته باشيد اين نگراني ها به دلتان راه پيدا نخواهد كرد. ازمير شهري با آب وهواي بسيار مطلوب و معتدل است. به طوري كه به دليل اعتدال هوا و كمتر بودن نسبي اختلاف دماي زمستان و تابستان، شما به راحتي مي توانيد خانه را گرم يا خنك نگه داريد. در بسياري از كشورها سالانه هزينه ي شگرفي صرف تلطيف هوا در خانه ها مي شود اما خوشبختانه ازمير با ساكنان خود سازگار است. در اصل خريد اپارتمان در ازمير به شما كمك ميكند كه تعطيلات خود را به بهترين شكل بگذرانيد.

 

طبيعت بسيار زيبا و بافت تاريخي منحصر به فرد

ديدني هاي ازمير تلفيقي از درياي آبي اژه و ساحل هاي شني گرم و درختان سرسبز و نخل هاي بلند است. ديدن اين منظره به همراه آسمان پاك و هواي تميز ازمير، آن هم بعد از يك روز پركار بسيار دلنشين خواهد بود.

 يسشر

ازمير به سبب پيشينه ي كهن خود داراي آثار باستاني فراواني است كه اين خود يكي از دلايلي است كه ازمير سالانه ميزبان توريست هاي زيادي از سرتاسر جهان مي شود. برج ساعت ميدان كناك، بناي آسانسور، كليساي سنت پليكارت، خانه ي حضرت مريم، غار اصحاب كهف، معبد آپولون، مسجد حيصار، شهر تاريخي افس و بناي يادبود آتاتورك در ميدان جمهوريت از جمله معروف ترين اين آثار تاريخي مي باشند.

 

 

 

 

 

 

 

فرصت هاي شغلي

هزينه هاي زندگي در ازمير بسيار پايين است و مي توان با كمي جستجو، شغل پيدا كرد. براي تمام افرادي كه به ازمير مهاجرت مي كنند، پيدا كردن شغل درخور دغدغه ي بزرگي است. ازمير به سبب داشتن منابع درآمد دائمي از قبيل بندرگاه و زمين هاي زراعي، موقعيت مناسبي از نظر اقتصادي در تركيه دارد. كسب و كار در ازمير مانند هر شهري راه هاي خاص خود را دارد؛ البته اگر قصد خريد اپارتمان در ازمير را داريد شايد فرصت هاي شغلي كشاورزي زياد برايتان جالب نباشد و بهتر است زمين بخريد. اما در عين حال امري ممكن و ساده است. علاوه براين، به دليل پايين بودن هزينه هاي زندگي در ازمير و جمعيت كم، نگراني اي براي شما وجود نخواهد داشت و به راحتي مي توانيد مشغول به كار شويد.

 

 عكس

سيستم حمل و نقل عمومي گسترده

در كشور تركيه خودرو و سوخت، هر دو بسيار گران هستند و احتمالا براي افراد مهاجر و حتي بسياري از ترك ها امكان رفت وآمد با خودروي شخصي وجود ندارد؛ اما در ازاي آن تركيه داراي خطوط مترو و اتوبوس گسترده و منظم مي باشد. به اين شكل مي توانيد با هزينه كمتر اما به راحتي با استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي در شهر ازمير به هر نقطه اي از شهر كه اراده كرديد، برويد.

 

غذاهاي خوش طعم و لذيذ

غذاهاي تركي بسيار خوش مزه و باب ميل ايرانيان هستند. در ازمير هر زماني از روز مي توانيد با صرف اندكي هزينه و زمان در رستوران ها و كافه هاي بي شمار اين شهر ميان وعده يا غذايي باب ميل خود پيدا كنيد يا فقط براي نوشيدن يك فنجان چاي و رفع خستگي در كافه اي مكث كنيد.

 عكس

فستيوال و زندگي شبانه

اگر از دسته افرادي هستيد كه روشن بودن چراغ هاي شهر در شب و تفريح و گردش برايتان اهميت دارد، فستيوال هاي بين المللي ازمير و گشت وگذار در السانجاك را از دست ندهيد.

 

خريد اپارتمان در ازمير تركيه

هزينه هاي زندگي در ازمير علاوه بر تمام ويژگي هاي رفاهي، تفريحي، فرهنگي و اقليمي، شامل خريد يا اجاره ي خانه و مخارج مربوط به آن، بسيار مناسب و قابل قبول مي باشد. از اين رو، فرصت زندگي با امكانات خوب و قابل قبول، هزينه هاي معقول در مواردي از قبيل خوراك و پوشاك و ... به سرعت براي شما فراهم مي شود و اين موضوع سختي مهاجرت را چندين برابر كمتر مي كند. اين مسئله باعث مي شود عده ي زيادي از افراد كه از اين شهر زيبا و دلنشين ديدن مي كنند، به فكر ماندن در آن بيافتند. با خريد املاك در ازمير به راحتي مي توانيد اقامت دائم اين كشور را به دست آوريد.

 

 

جاذبه های گردشگری ازمیر

۱- ازمیر آگورا (Izmir Agora)

در این منطقه می توانید آثار باقی مانده از بازاری را ببینید که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. این خرابه ها مربوط به یک بازار تاریخی هستند که قدمت آن به ۲ هزار سال پیش بر می گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار می گذرد.

غذاهای معروف ازمیر

۱- کوفته ترکی( Köfte)

این نوع کوفته در حقیقت گوشت بره یا گاو است که به صورت کوفته قلقلی در‌ آمده است. این نوع کوفته را می‌توان به صورت آب‌پز شده، به صورت ساندویچ، با سالاد یا همراه با ماست سرو کرد.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد